Klachtenprocedure
Bij Saskia Zorggroep doen we ons uiterste best om onze cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent of een klacht heeft over onze zorgverlening. We gaan dan graag met u in gesprek om samen tot een oplossing te komen.
Hoe kunt u een klacht indienen?
Stap 1: Bespreek de klacht met de betrokken medewerker
In veel gevallen is een klacht het eenvoudigst op te lossen door deze direct te bespreken met de medewerker die erbij betrokken is. De medewerker kan de situatie toelichten en indien mogelijk de fout herstellen.
Stap 2: Neem contact op met de klachtenfunctionaris
Komt u er samen niet uit of voelt u zich niet prettig bij een direct gesprek? Dan kunt u uw klacht indienen bij de zorgcoördinator, mevrouw. S.A.M. Aanhane
U kunt uw klacht op de volgende manieren indienen:
-
Telefonisch: 06 - 416 74 843
-
Per e-mail: klachten@saskiazorggroep.nl
-
Via het klachtenformulier op de website
-
Per post: Saskia Zorggroep, Tuinstraat 12, 6915 AS Lobith
Stap 3: Het Klachtenloket Zorg
Als de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kunt u contact opnemen met het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket kan u adviseren en in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris die bemiddelt om alsnog tot een goede oplossing te komen.
Het Klachtenloket Zorg is bereikbaar via:
-
Telefoon: 070 - 310 53 92 (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur)
-
E-mail: info@klachtenloket-zorg.nl
-
Meer informatie: www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg
Stap 4: De Geschillencommissie Zorg
Als de klacht niet door bemiddeling wordt opgelost, kunt u de klacht voorleggen aan de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. In dat geval wordt de klacht een formeel geschil en beoordeelt een onpartijdige, deskundige commissie de situatie. De uitspraak van de commissie is bindend; zowel u als Saskia Zorggroep moeten zich eraan houden.
Meer informatie vindt u op: www.degeschillencommissiezorg.nl
​​